انا لله وانا اليه راجعون نسألكم الدعاء بالرحمة والمغفرة لوالدة المشرف العام ( أبو سيف ) لوفاتها رحمها الله ... نسأل الله ان يتغمدها بواسع رحمته . اللهم آمـــين


الملتقى الشرعي العام ما لا يندرج تحت الأقسام الشرعية الأخرى

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 11-04-2009, 02:23 AM
زادالرحيل زادالرحيل غير متواجد حالياً
عضو فعال
 




I15 حبيبك ... إلبسله احمر

 



اللهم لك الحمد كله ولك الملك كله وبيدك الخير كله واليك يرجع الامر كله علانيته وسره
لبيك وسعديك والخير كله فى يديك
لا تقل من أين أبدا؟؟ طاعة الله البداية ...
لا تقل أين طريقى ؟؟ شرع الله الهداية ...
لا تقل أين نعيمى ؟؟ جنة الله كفاية ...
لا تقل غدا سأبدأ !! ربما تأتى النهاية ...
ثم أما بعد ,,,
عاملين ايه جميعا .. يارب تكونوا بخير ..ندخل فى الموضوع على طول
اللى متابع الشارع المصرى فى الفترة دى
هيلاقى ان بالرغم من ان الفترة دى حصل فيها تغييرات كتير
على الرغم من انفلونزا الخنازير وازمة النقاب ومؤتمر الحزب الوطنى واعتقال الاخوان المسلمين
ووفاة الاستاذ مصطفى محمود وغيره وغيره من التغييرات والتطورات اللى حصلت
الا ان برده ده كله ما اثرش على حركة الشراء اللى بتتملك الشباب والفتيات لدرجة رهييييييبة فى الفترة دى
حركة وان واى كلها بتصب فى مكان واحد وهو شراء كل ما هو احمرررررررر
وعلى رأى المثل القائل ان كان
حبيبك ... البسله احمر
يا جماعه احنا خلاص بعد بكره هنصحى من النوم هنلاقى الدنيا كلها بمبى
يا جماعه اللى يلاحظ ان بكره 3/11 هيكون اخر يوم فى الايام البيض
وبعده على طول ومباشرة يوم 4/11 هيكون عيد الفالنطين
هو فعلا طين .. بيقع فيه كل شاب وكل فتاة بل وكل الناس ...
فى اليوم ده بنلاقى الدنيا كلها بتقول هابى فالنطين داى
وللاسف الشديد كل عام بنحاول على قد ما نقدر نحذر الناس من المصيبة دى وللاسف الشديد كما هى العادة ودن من طين والاخرى من عجين ...
دى مش عجين لا دى خلاص الودن فى اليوم ده بتتقفل والعنين بيصيبها العمى ...
فى اليوم ده يا جماعه وعلى الرغم من كل اللى بنقوله .. لكن احنا مازلنا شايفين قدامنا
شباب وفتيات بيصرفوا ببذخ على الدباديب وغيره من مظاهر الاحتفال بالفالتين داى
بيمر عام ووراه عام والغريب اننا ناسين ان كل دقيقة بتمر بتقربنا من الموت ومن يوم القيامة ...
عايزين فى اليوم ده نكلم كل شاب وكل فتاة ...
يلا يا اخوه انفضوا عنكم غبار التكاسل والتخاذل وهبوا جميعا الى اخوانكم ...
ما تسبش صاحبك يغرق بدعوى انه ممكن يزعل منى ... مايزعل ... لكن انت ما تسبوش ...
ما تقولش وانا مالى ... لا مالك هتتسأل عنه ... هتتسأل عن كل واحد ما التزمش على اديك ...
هتتسألى عن كل اخت سمعتيها بتقولك انا راحه اقابل زميلى وسبتيها ...
يا اخوات بالله عليكن لا تتركن اخواتكن فى ظلمات المعصية ...
يا من وقفن فى وجه العالم من اجل النقاب ... لا تتركن اخواتكن بلا حجاب ...
يا اخوه دى دعوة بصرخ بيها فى وجه الجميع بالله عليكم ما تستكوش السنه دى
لازم تقفوا وتقول لأ باعلى صوتكم
بسرعه مستنين ايه ...
دى ورقة بتحبها بتحبيه
اطبع وانشر على قد ما تقدر









لتحميل الورقة للطبع
اضغط هنا

مش كده وبس لا دى كمان حلقة الدكتور حازم شومان
واللى اتكلم فيها عن الفيرس الخطيييير ده
انسخ على اسطوانات ووزع على قد ما تقدر

الفالنتين فيرس Valentien Virus 6-2-2009
لتحميل الجوده العالية .. اضغط هنا
لتحميل صيغه mp3 .. اضغط هنا

بالله عليكم لا تنسوا اخوانكم ... ولا تنسوا الاجر
عن أبى هريرة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال :
" من دعا الى هدى كان له من الاجر مثل أجور من تبعه لا ينقص ذلك من اجورهم شيئا ومن دعا الى ضلالة كان عليه من الاثم مثل آثام من تبعه لا ينقصه ذلك من آثامهم شئيا "
رواه مسلم وصححه الالبانى
حديث رقم 158، مشكاة المصابيح

هذا وبالله التوفيق
وجزاكم الله خيرا


رد مع اقتباس
  #2  
قديم 11-04-2009, 03:40 AM
أم الزبير محمد الحسين أم الزبير محمد الحسين غير متواجد حالياً
” ليس على النفس شيء أشق من الإخلاص لأنه ليس لها فيه نصيب “
 




افتراضي

الله المستعان
جزاكِ الله خيراً أختي الغالية
ونفع الله بكِ
التوقيع



عنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رضي الله عنه قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
( وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ ، لَا تَذْهَبُ الدُّنْيَا حَتَّى يَأْتِيَ عَلَى النَّاسِ يَوْمٌ لَا يَدْرِي الْقَاتِلُ فِيمَ قَتَلَ ، وَلَا الْمَقْتُولُ فِيمَ قُتِلَ ، فَقِيلَ : كَيْفَ يَكُونُ ذَلِكَ ؟ قَالَ : الْهَرْجُ ، الْقَاتِلُ وَالْمَقْتُولُ فِي النَّارِ )
رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
..., احمر, حبيبك, إلبسله


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

 

منتديات الحور العين

↑ Grab this Headline Animator

الساعة الآن 12:06 AM.

 


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
.:: جميع الحقوق محفوظة لـ منتدى الحور العين ::.